راهنمای خرید جامبوبگ

راهنمای خرید جامبوبگ

راهنمای خرید جامبوبگ

اگر تصمیم به خرید جامبوگ گرفته باشید، مسلما با انبوهی از تولید‌کنندگان و انواع کیسه جامبو روبرو شده‌اید. یک انتخاب مناسب چه برای نوع کیسه و چه تولیدکننده، شاید کمی دشوار بنظر برسد. اما برای انتخاب بهترین و مناسب‌ترین کیسه و برای اطمینان از بسته‌بندی ایمن، حمل و انتقال محصول، چه ویژگی‌ها و مشخصاتی را باید در نظر بگیرید؟ برای پاسخ به این سوال، در این مطلب قصد داریم به کمک شما بیاییم و برای انتخاب درست این محصول یک راهنمای خرید جامبوبگ به شما ارایه کنیم.

برای آشنایی با روش خرید جامبوبگ نیز مقاله زیر را مطالعه فرمایید.

اطلاعات بیشتر : خرید جامبوبگ

راهنمای انتخاب جامبوبگ

این کیسه‌ها از رشته‌های ضخیم پلی‌پروپیلن جهت‌دار ساخته می‌شوند که آنها را بادوام، انعطاف‌پذیر و مستحکم می‌کند. این کیسه‌ها امروزه بهترین روش برای بسته‌بندی فله، ذخیره‌سازی و حمل مواد جامد، خشک و پودر (مثل غلات، کود، شن و ماسه و غیره) هستند و به ویژه در صنایعی مانند کشاورزی، تولید مواد شیمیایی، ساخت‌وساز و مواد غذایی، مورد استفاده قرار می‌گیرند.  این کیسه‌ها در بازار همچنین با عنوان کیسه‌های فله، سوپر ساک و جامبو بگ و بیگ بگ نیز شناخته می‌شوند. این کیسه‌ها قابل استفاده مجدد، با وزن سبک، مقرون به صرفه و مناسب برای حمل و نگهداری عمده کالا و محصولات هستند.

چگونه مناسب‌ترین گزینه را برای کسب‌وکارتان انتخاب کنید!

هنگام خرید این کیسه‌ها باید توجه داشته باشید که یک اندازه استاندارد، متناسب با تمامی محصولات وجود ندارد. چراکه هر نوع محصول در هر صنعتی، ویژگی‌های مختص به خودش را دارد.

اولین قدم برای انتخاب جامبوبگ مناسب برای کسب‌و‌کارتان، این است که موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • نوع محصول
  • نگهداری و روش‌ حمل
  • نوع پارچه
  • اندازه کیسه
  • روکش
  • روش‌ پر و خالی کردن محصول

اما لوازم جانبی مختلفی نیز برای این کیسه‌ها وجود دارد که با انتخاب کیسه می‌توان به آن اضافه نمود. مثل حلقه‌های بالابر با کد رنگی، کیسه‌های اسناد، چاپ آرم، قفل‌ها و غیره که هریک متناسب با نیاز شما در کسب‌وکار و یا صنعتتان ممکن است نیاز شوند.

اما مهم‌ترین و حیاتی‌ترین عوامل در انتخاب کیسه جامبوبگ که بسیار تعیین کننده هستند و در امنیت حمل و نگهداری تاثیر دارند، در ادامه توضیح خواهیم داد.

جهت خرید و فروش انواع جامبوبگ با شماره 09122660306 تماس بگیرید.

1. نوع کیسه

کیسه جامبوها از انواع مختلفی از مواد اولیه تولید و به بازار عرضه شده‌اند. در سیستم طبقه‌بندی استاندارد آن نیز از حروف  A، B، C  و D استفاده می‌شود، که هر کدام درجات مختلفی از حفاظت الکترواستاتیک هستند و ویژگی‌های فیزیکی کیسه‌ را نشان می‌دهند.

بسته به خطرناک بودن یا نبودن محصول، این ویژگی‌ها به ایمنی کارکنان در برابر شوک الکتریکی و یا به حداقل رساندن خطرات آتش‌سوزی و انفجار کمک می‌کنند.

  • نوع A : این کیسه استاندارد از پلی پروپیلن بافته شده است. استحکام مناسبی دارد اما هیچ حفاظتی در برابر الکتریسیته ساکن ندارد. از این رو، از آن فقط برای حمل و انتقال محصولات غیرقابل اشتعال استفاده می‌شود.
  • نوع B : این کیسه نیز از پلی پروپیلن بافته شده با این تفاوت که یک ماده اولیه اضافی با ولتاژ شکست پایین برای از بین بردن تخلیه و جرقه‌های برس به ترکیب اضافه شده است.
  • نوع C : کیسه نوع C از پارچه پلی پروپیلنی ساخته شده که با نخ‌های رسانا در هم تنیده و برای کنترل بارهای الکترواستاتیک از طریق ارت کردن طراحی و تولید شده‌اند.
  • نوع D : در این کیسه از پارچه‌های اتلاف‌کننده الکترواستاتیک و ضدالکتریسیته ساکن استفاده شده تا بار الکترواستاتیکی بدون نیاز به انتقال به زمین (ارت کردن)، در هوا پراکنده شوند. بنابراین از جرقه یا تخلیه برس به سادگی جلوگیری می‌شود.

2. ملاحظات اندازه کیسه

جدا از طول و عرض کیسه، در نظر گرفتن ابعاد، وزن و روش‌های جابجایی محصولات نیز مهم است. انتخاب اندازه مناسب، به کاهش هدر رفت محصولات کمک و از آسیب به محصول جلوگیری می‌نماید. برای تعیین اندازه دقیق کیسه باید دو معیار مهم را در نظر داشته باشید:

  • تراکم محصول در هر متر مکعب
  • ابعاد پالت مورد استفاده

این دو معیار به سازنده و تامین‌کننده کیسه کمک می‌کند تا از ظرفیت مورد نیاز شما اطلاع یابد و کیسه‌ای تولید یا عرضه کند که کاملا بر روی پالت شما قرار گیرد.

3. سبک تولید

سازندگان جامبو از روش‌ها و سبک‌های مختلفی در تولید و عرضه استفاده می‌کنند که بر کاربرد کیف تاثیر خواهد داشت. ساختار جامبو بگ می تواند در موارد زیر متفاوت باشد:

  • شکل
  • سبک بالا و پایین
  • پیکربندی حلقه

سه نوع رایج این کیسه در صنعت به شرح زیر هستند:

  • دایره‌ای : این سبک کیسه، شکل خود را بدون محصول محتوی، حفظ نمی‌کند و هنگام بارگیری برآمده شده و فرم می‌گیرد.
  • U-Panel : این کیف دارای دو تکه پارچه شبیه U است که به هم دوخته شده‌اند تا شکل مربع بهتر از مدل دایره آن حفظ شود.
  • چهار پنل : کیسه چهار پنل بهترین کیف برای حفظ فرم است (البته به جز کیف بافل). از چهار تکه پارچه برای کناره‌ها و یکی برای کف آن دوخته شده است تا شکل مکعبی به خود بگیرد.

برای راهنمای خرید جامبوبگ شما میتوانید با کارشناسان مشاوره ما تماس بگیرید.

خرید جامبوبگ مناسب محصولات

4. بارگیری و تخلیه

بارگیری و تخلیه کالا، نحوه طراحی و تولید ورودی پرکننده و خروجی تخلیه کیسه را مشخص می‌کند. برای بارگیری آسان از گزینه‌هایی مانند رویه دافل، بالای دهانه، رویه کاملا باز و کیسه‌های بافل استفاده می‌شود. در حالی که قسمت‌های پایینی را می‌توان به صورت کف صاف یا با دهانه تخلیه طراحی کرد. حلقه را نیز بر اساس تجهیزات بارگیری به صورت استاندارد یا متقاطع – یک حلقه، دو حلقه بالابر یا چهار حلقه بالابر بصورت سفارشی اضافه می‌کنند.

5. پوشش داخلی و کف‌پوش

به طور کلی جامبوبگ‌ها از پلی پروپیلن بافته شده و ساخته می‌شوند که باعث می‌شود این کیسه‌ها، شکاف‌های کوچکی داشته باشند و اجازه می‌دهد هوا و رطوبت به داخل آن نفوذ و دانه‌ها و پودرهای ریز نیز از آن عبور کنند. از این رو محصولی که در کیسه بارگیری می‌شود، تعیین می‌کند که آیا پارچه به پوشش یا آستری نیاز دارد یا خیر!

تولیدکنندگان متخصص و حرفه‌ای با آگاهی از دانش روز در صنایع مختلف، به شما کمک می‌کنند، تصمیم بگیرید که کدام پوشش و کیسه برای کسب و کار شما بهترین کارایی را دارد تا محصول شما از هرگونه آسیب در امان باشند.

خرید جامبوبگ مناسب محصولات

با در نظر گرفتن عوامل فوق، ایده خوبی از این که چه نوع کیسه جامبوبگی مناسب برای اهداف شماست، خواهید داشت و بهترین انتخاب برای نیاز تجاری شما کدام است.

جامبوبگ کیان با سال‌ها تجربه، تخصص و دانش روز تولید و عرضه انواع کیسه جامبوبگ، آماده مشاوره و تامین نیاز شما است. برای انتخاب بهترین و مناسب‌ترین نمونه و راهنمای خرید جامبوبگ برای کسب‌و‌کارتان، با کارشناسان متخصص ما و با شماره تماس 09122660306 با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *